Tuesday, June 18

KOMIK DAN KEMATIAN TAK DAPAT DIPISAHKAN





Tengah belek belek helaian google pasal komik malaysia... terserempak dengan dua tiga blog memperkatakan tentang industri malap dunia kartun/ komik Malaysia... jadi nak kepastian pergi cari berita kat lubuk manusia bertengek...memang ada....





Tapi sahih tak sahih aku tak tau la...biasalah komik lawak..mana lah tau entah entah tengah buat lawak antarabangsa ker...



Tapi tak per lah sahih ker dak biarlah....Yang pasti aku dah nampak lama dah industri komik malaysia ni dah lama sakit... Tak payah lah aku nak cari sebabnya... aku rasa dorang lagi arif kenapa, ini sesuatu yang unik...7 tahun setengah lagi dah tahun 2020 ...komik Malaysia masalahnya aku rasa tetap sama... Oh Malaysia ku tercinta.....







Jadi mari lah kita sama sama mengimbau mereka yang telah meningalkan kita....



























Payah benar nak cari gambar...hu!
kredit




Ha majalah yang ni, aku antara orang yang  terpalit sama.....










kalau tak pemalas nak membaca, rajin rajinlah........







Apa pon aku masih terus mengharap dan berharap komik Malaysia akan tetap hidup...Bukan aku tak perasan Komik Dakwah ada market sekarang... lebih lebih lagi kalau ada character UAI... dan ini satu tanda Komik malaysia masih bertunas cuma mungkin buahnya sahaja lain.... kalau tak salah aku komik Lanun dulu banyak unsur dakwah...

Aku ada pergi kedai buku..biasanya mak bapak tinggalkan anak dia kat section diaorang suka, biasanya komik... dan diaorang melilau kat tempat berdekatan cari buku dorang suka, aku ada perasan sorang budak pompuan kecik lagi mungkin darjah dua atau tiga...tgh belek buku...kemudian bapa dia datang ( speaking ala landon, dresing pon rugged ala ala artis hollywood ) dia tanya anak dia dah jumpa buku yang nak dibeli.... anak dia kata dah, sambil hulur buku tu...bapak dia kaget...korang tau buku apa?



buku ni....Dasat...Semoga anak dia jadi muslimah yang baik....



3 comments:

nazha anua said...

uhuh sedihnya komik malaysia..baru tahap suam-suam kuku, belum tahap industri pun dah mati perlahan-lahan..

JUNAIDI said...

Syukur alhamdulillah saya ucapkan kepada ALLAH karna atas kehendaknya melalui MBAH RAWA GUMPALA saya sekaran sudah bisa buka toko sendiri dan bahkan saya berencana ingin membangun hotel dan itu semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya tidak pernah menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini,atas bantuan MBAH RAWA GUMPALA yang telah memberikan nomor selama 3x putaran dan alhamdulillah itu semuanya tembus bahkan beliau juga membantu saya dengan dana ghaib dan itu juga benar benar terbukti,MBAH RAWA GUMPALA juga menawarkan minyak penarik kepada saya dan katanya minyak ini bisa digunakan untuk berbagai jenis keperluan dan baru kali ini saya temukan paranormal yang bisa dipercaya,,bagi teman teman yang ingin dibantu untuk dikasi nomor yang benar benar terbukti tembus atau dana ghaib dan kepengen ingin membeli minyak penarik silahkan hubungi MBAH RAWA GUMPALA di 085316106111 ini benar benar terbukti nyata karna saya sendiri yang sudah membuktikannya.BUKA BLO DANA GHAIB MBAH RAWA GUMPALA

myownmind said...

wehh nie Rabun yang otai geng2 MF Ajif tue ke??