Friday, June 21

BLOG TU BINATANG APA?




Ingat lagi dulu, air liur meleleh bila tengok, artist artist barat ada web site berbayar sendiri... Termimpi  mimpi aku, kalau lah ada website sendiri... sampai lah  adanya Blog ...pendek citer aku pon gunakan lah blog dengan berhemah...

Alkisah Golden Age blog pon bermula..... Siap satu entry, tak payah tunggu lama 5 minit pon dah ada orang komen....mungkin ada setengah orang nak suruh klik iklan dia... apa salahnya bukan susah pon klik jer lah... tapi ada setengah yang aku bukak terus tutup balik... yang pasang lagu kat blog, satu lagi  yang terlalu blink blink... ok..dah start tesasar....

 Pendek citer... Akhirnya aku tinggalkan blog ni.... hampir hampir setahun aku tak usik, cuma belek belek baca blog sendiri sambil merecall balik apa yang aku repekan dalam blog ni... Aku tak ingat kenapa, sama ada aku sibuk atau terlebih alim masa tu... Tapi yang pasti bukan pasal facebook.

Facebook masa tu aku rasa dah jadi Artist terkenal, aku jer yang tak minat, aku rasa facebook tak ubah macam penyayi Kpop,  Dari semasa ke semasa aku tak sedar zaman berubah, biasalah aku manusia yang slow dan out to date... Bila aku mulakan balik blog aku...satu perasaan aneh... aku rasa macam duduk kat Bukit Beruntung dikelilingi rumah yang tak siap dah layak jadi tempat jin bertandang.... Rupanya semua orang suka KPOP!

 Jiran jiran yang aku kenal dulu rupanya dah ramai berhijrah ke utopia yang lebih sosial , pantas dan muhibah... Aku pon naik segan .... nak borak ngan siapa pon tak tau... Rakan rakan artist komik dan manga lebih galak dari artist mangga kolam renang bersosial di Utopia baru tu....

Bukan lah aku tak menjenguk langsong jiran jiran aku kat bandar baru tu... rindu rasanya nak tengok perkembangan kerier mereka... tapi kepala aku jadi pening... bila nak tengok artwork, yang ada gambar perut...ayatnya...' hari ni naik sikit '..... tu 5 minit lepas..... 1 jam lepas... ' engkau ingat kau jer betul!!' habis kat situ jer, aku pon tak tau apasal... tengok feedback komen pon aku masih tak faham apa yang diroyan kan.... turun bawah skit 5 jam lepas.....Save Gaza..peace yo!...................


Ok aku ucap salam.... Aku pon balik semula ke pekan koboi ni,.... 

gambar tak terlalu berhiasan



 bila aku tengok jiran jiran aku yang tinggal hanyalah  Journalis, Red Bean Army,  Suri Rumah,  Diary girl, Pengamal blog blink blink, dan sikit sikit pendakwah...ini bila pecah kategorinya, tapi dalam erti kata sebenar mereka semuanya PENULIS... 

Ya aku boleh faham kenapa, dan pelukis dah tentulah bukan penulis... ramai yang tak tau cita cita aku dulu nak jadi  penulis novel... tapi biasalah macam media sosial juga ..zaman berubah dan aku pelukis bukan penulis....

Jadi teruskan berfacebook.....



sedikit juadah penyedap hati

15 Good Reasons Why Blogs Still Matter





0 comments: