Thursday, June 27

KABUS DEBU


Jerebu...Mulanya ingatkan tak der lah masalah sangat ...Anak anak aku dapat cuti...dan aku pon memang terperap kat dalam rumah jer...


Makin lama aku terperap kat rumah makin aku rasa macam duduk kat Cameron Highland, tak sejuk tapi berkabus!! Aku baru perasan bila terbau bauan Indon mengeletek kat dalam lubang hidong!! .... Rupanya rumah aku tak kebal dari menyalurkan asap yang dihadiahkan dari seberang tu.... Aku ingat aku yang tak ke office ada kelebihan... Rupanya aku yang terlebih sedut asap... Dorang masuk office sedut aircond... Cis! Tak adil!! Untuk menyegarkan sikit pernafasan aku pon dapat akal dan belegar legar dalam shoping complex...segar sikit lubang hidung,... Bila balik rumah telan asap lagi...Pergh aku mati akal....


 Sekarang mata aku dah tumbuh ketumbit... Perghh menrengasnya!! Aku rasa nak Slash and Burn jer Indon yang main bakar ni, tapi dengar citer syarikat tu milik Malaysia jugak... Oh! Malaysia ku tercinta!!

Tadi masih lagi berkabus debu, hujan pon tak sanggup nak menitiskan tangisan lagi akibat kebodohan manusia.

Telah tampak kerusakan di darat dan di laut disebabkan karena perbuatan tangan manusia; Allah menghendaki agar mereka merasakan sebagian dari (akibat) perbuatan mereka, agar mereka kembali (kejalan yang benar). Katakanlah (Muhammad), “Bepergianlah di bumi lalu lihatlah bagaimana kesudahan orang-orang dahulu. Kebanyakan dari mereka adalah orang-orang yang mempersekutukan (Allah).  (Q.S. Ar Rum (30) : 41-42)


Ahhh letih...Kapatalis ni spesis  Yakjuj Makjuj ker?....



 Gambar Tak berapa nak berhias...'Topeng Besi'


Topeng muka jadi peniagaan yang menguntungkan ....sekali lagi KAPATALIS juga yang menang...


1 comments:

JUNAIDI said...

Syukur alhamdulillah saya ucapkan kepada ALLAH karna atas kehendaknya melalui MBAH RAWA GUMPALA saya sekaran sudah bisa buka toko sendiri dan bahkan saya berencana ingin membangun hotel dan itu semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya tidak pernah menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini,atas bantuan MBAH RAWA GUMPALA yang telah memberikan nomor selama 3x putaran dan alhamdulillah itu semuanya tembus bahkan beliau juga membantu saya dengan dana ghaib dan itu juga benar benar terbukti,MBAH RAWA GUMPALA juga menawarkan minyak penarik kepada saya dan katanya minyak ini bisa digunakan untuk berbagai jenis keperluan dan baru kali ini saya temukan paranormal yang bisa dipercaya,,bagi teman teman yang ingin dibantu untuk dikasi nomor yang benar benar terbukti tembus atau dana ghaib dan kepengen ingin membeli minyak penarik silahkan hubungi MBAH RAWA GUMPALA di 085316106111 ini benar benar terbukti nyata karna saya sendiri yang sudah membuktikannya.BUKA BLO DANA GHAIB MBAH RAWA GUMPALA