Thursday, March 11

Sekali lagi aku gagal!! Aku tak menang!!!


 

Makhluk ni yang diaorang kat Hollywood berebut rebut! Hodoh sungguh!!


FILEM TERBAIK






Pertarungan antara Avatar dan Hurt Locker

Antara yang terlaris dan kutipan terendah

Antara pengarah bekas suami dan isteri

Antara fantasi dan realiti

Persamaanyer pula kedua duanya tentang peperangan



Dan pemenangnyer




BOOOMMM!!!

Kisah pemusnah bom! Memang meletup!! Tapi kisah ini hanya meletup kat dalam cerita ini jer, bahkan ianya memusnakan bom keghairahan peminat peminat untuk menyaksikan Avatar memenangi ketegori filem terbaik,

 Ini pendapat peribadi aku, aku memang setuju untuk tidak melihat Avatar memenangi ketegori Filem terbaik, aku pun tak tau kenapa, tapi  salah satu sebabnyer mungkin cerita ini  sedikit klise pada aku, cuma mata kita dikaburkan dengan kecangihan visual efect dan mengalih tumpuan pada rona rona pengulanganyer disana sini, sekali lagi aku ulang ini pendapat peribadi aku jer...



bahkan aku pun tak kisah kalau Hurt Locker ni tak berjaya mematikan bom bom kepastian untuk menang filem terbaik


Pada aku,

District 9 lebih menusuk kalbu aku...


Senarai penuh!!

    Best Motion Picture of the Year : The Hurt Locker

    Best Actor in a Leading Role : Jeff Bridges (Crazy Heart)

     Best Actress in a Leading Role : Sandra Bullock (The Blind Side)

    Best Actor in a Supporting Role : Christoph Waltz (Inglourious Basterds)

    Best Actress in a Supporting Role : Mo'Nique (Precious: Based on the Novel Push by Sapphire)
  
  Best Director : Kathryn Bigelow (The Hurt Locker)

     Best Original Screenplay : Mark Boal (The Hurt Locker)

    Best Adaptive Screenplay : Geoffrey Fletcher (Precious: Based on the Novel Push by Sapphire)
 
  Best Cinematography : Mauro Fiore (Avatar)

    Best Editing : Bob Murawski, Chris Innis (The Hurt Locker)

    Best Art Direction : Rick Carter, Robert Stromberg, Kim Sinclair (Avatar)

     Best Costume : Sandy Powell (The Young Victoria)

    Best Make-up : Barney Burman, Mindy Hall, Joel Harlow (Star Trek)
   
Best Original Score : Michael Giacchino (Up)

    Best Original Song : T-Bone Burnett, Ryan Bingham (Crazy Heart)

    Best Sound Mixing : Paul N.J. Ottosson, Ray Beckett (The Hurt Locker)
   
Best Sound Editing : Paul N.J. Ottosson (The Hurt Locker)

    Best Visual Effects :  Joe Letteri, Stephen Rosenbaum, Richard Baneham, Andy Jones (Avatar)
  
  Best Animation : Up
 
   Best Foreign Language Film : El Secreto de sus Ojos (Argentina)

4 comments:

joegrimjow said...

smlam ada tengok oscar kejap
lepas tu
terus tido
huhu

INDRA QIRANA said...

joegrimjow: aku lagi ler tak tengok langsung

Kentut said...

bagaimana pula dgn cerita adnan sempit, nyang rapik mahupun cerita razak mohiddeen? ulaskanla cerita tempatan pula.

INDRA QIRANA said...

Kentut: ko ni...aku tau ler ko tu peminat razak mohiden...he he..nanti ler tunggu aku puasa dulu kang muntah lak nak ulas filem filem tempatan ni...