Sunday, February 28

FAKTA KEPANASAN!!



Ha ha!! Aku sedang kepanasan sekarang ni!, bukan panas dengan sesiapa, tak der yang buat aku panas pun sekarang ni.( hermmm satu perkembangan menarik ni)

Tapi cuaca sekarang ni memang amat panas!! Dalam opis panas, dalam rumah pon panas! kat kedai mamak panas, dalam kereta pon panas! Kat luar lagi lah panas!!! Hujan pon panas gak!! Tu yang panas ni!! 


Opsss terlebih sudahhhhh!!! Sebagai seorang umat Islam, macam mana pun kene bersyukur walaupon panas, Ada hikmahnyer tu


Ada berapa fakta aku nak kongsi tentang panas ni


1) Bila panas kita berpeluh


2) Bila panas kita cepat marah


3) Bila panas kita cepat penat


4) Bila panas kita jadi malas


he he fakta yang malasan gituu...

Tips untuk mengurangkan kepanasan


1) Duk dalam bilik atau kereta atau opis atau Shoping kompleks janji ada aircond 


2) Mandi 24 kali  dalam sehari


3) Duduk dalam peti ais


4) Pergi holiday kat kutub Utara



RENUNG RENUNGKAN DAN SELAMAT BERAMAL




16 comments:

Ajim said...

Dlm masjid mungkin sejuk kot.. hehehe..

INDRA QIRANA said...

Ajim: panas gak sebenarnyer he he..tu betul gak, tapi bergantung tahap iman seseorang he he

as eleyana said...

panas hati jerr baca.. muahaha.. gurau jerk..

INDRA QIRANA said...

as elyana: hu jagan ler panas hati..thanks sudi lawat blog suam suam saya ni he he

cikTi said...

mndi 24 jam shari,.
baik xyh kua blik air,.
dok diam2 aje dlm tuh

INDRA QIRANA said...

cik ti: haa keluar tu cukupkan syarat jer nak solat ker apa ker, kang mati kecut lak kat dalam bilik air..he he

Kentut said...

jom kita ke restoran pannazz... laparlah

INDRA QIRANA said...

kentut: wah makin panazzzz lerrr...

aremierulez/Amirul said...

mandi 24 kali sehari?
melambang bil air, bro...
hahaha...

Kitosia said...

Hahaha,panas,panas,& panas..Kalau saya pilih gi kutub Utara.Baru bezt..Hehe..

INDRA QIRANA said...

aremierulez/Amirul: he he mandi pakai tab la...air tu jangan buang recycle jer he heee...

oh ya yang tak der tab leh la pakai besen kalau muat la heeee..

INDRA QIRANA said...

kitosia: he he jangan besok rindu ngan peluh peluh masam ketika kepanasan sudah ler he he

ahmadyusrie said...

bijak solution anda...yang pasti kepanasan ni mengajar kita erti bersyukur..
selama ni kita hidup bersenang lenang je...
sekali sekala Allah bagi kita ujian bg kita rasa mcm mana org kat afrika sana...kepanasan tiap2 hari...air pun susah nak cari..
mmm..sekian pesanan khidmat masyarakat..hehe

INDRA QIRANA said...

ahmadyusrie: he he sekali khidmat masyarakat daaa

nuwa said...

pergi berenang pun syokk..

INDRA QIRANA said...

nuwa: haaaa ok sebenarnyer tapi tak semua orang pandai berenang ha ha termasuklah aku