Thursday, February 11

NORA DANISH

AKU SUKA

Kenal dengan dia ni!? Ya nama minah ni ialah Nora Danish, aku suka tengok muka dia yang cute, itu sesuatu yang aku suka....



AKU TAK SUKA

Tapi yang aku tak suka ialah mengajar orang, pasal aku memang tak pandai pun, tapi memandangkan aku tengok banyak blog lain ada tutorial dan tips sebagainyer, aku pun nak cuba lah eh!!


 
Guna Photoshop jer, aku tak reti guna painter he he ...
 Eiii permulaan yang lembab dan buruk!! 
Bukak lah file asal ngan file canvas untuk melukis kat sebelah..



 
ha ha jangan ikut sangat cara aku, aku bermula ngan shape macam ni dulu, mesti aku kene bamboo pasal tak buat rough sketch overal dulu... tu sebab banyak yang lari..tapi aku peduli apa he he!!





pastu kasi masuk colour sana sini dan kasi detail part yang menusuk kalbu dulu....





Shape kan balik mana yang tak betul, seperti garisan garisan yang aku buat tu...ala nama pon photoshop! Lenyek jer laaaa..



zoom in skit, pastu kasi detail sana sini....lagi




last last ...tak lawa jugak ha ha!!! Aku buat cth jer...tangan dah kejang, cukup masa aku kasi detail lagi he he


AHH BENCI AKU MEMANG TAK BLEH MENGAJAR 

Ntah apa apa yang aku merepek ni!!



TAPI TETAP SUKA NORA DANISH 
walaupon aku lukis muka mu agak burok he he,

18 comments:

Ajim said...

nice.. aku pun nak belajar photoshop jugak la.

RABUN said...

ajim: bagus la begitu...memang senang jer kalau dah tau... pokok pangkalnyer rajin ngan tak jer hee he

iidyll iceness said...

tq cz mjengah entri sy...(*_*)

serupe xserupe muka dh 2...mcm wat suntikan botox xmjdi jer...kikikikiki...

jgn mrh ye Nora Danish...

RABUN said...

iidyLL iceneSS : ha ha suntikan botox..penat jer aku buat...

tu lah kene lebih teliti lepas ni...

thanks sudi jenguk jugak...

♥ Juliana Violet ♥ said...

lagi 40 % mungkin nampak lebih perfect... =)

RABUN said...

vee violet:thanks sudi singgah...worait nanti saya auter lagi, mmg tak siap lagi sebenarnyer tu he he

Anonymous said...

alahaai, mentang2la baru terserempak ngn nora danish ni, terus tulis entry pasal diakan.....apa-apa pun mcm byk lagi jer yang kene betulkn muka nora ni, herot berotla...huhuhu...


heheh sori eh org yg x pandai melukis yg komen.

RABUN said...

he he anymous yang jelous

Aishot said...

lawa a'r

Ki To said...

Stail la..

RABUN said...

isha: thanks, tak lawa sebenarnyer tu...kene betulkan lagi he he

RABUN said...

kitosia: he he thankss

Zampeada said...

wow cantik!

RABUN said...

zampeada: he he thanks

Rara said...

hey serius kagum!nak juge!! =)

RABUN said...

Emora Valeria: he he thnakss

Cikgu Khairul Arif said...

><"...ayoo!!

RABUN said...

KaorU IchibaNa: ayoooo yooo