Wednesday, April 4

1 MINGGU!




Sungguh! 

Aku tak tgk pon cerita ni lagi....
Tapi rasanya macam best jer, Tgk muka hero dia pon dah tahu betapa syahdunya cerita ni uh...Try lah tengok...aku cuma nak pinjam Tajuk dia jer.............. 

Satu minggu!.... 

Dah seminggu aku mogok dari buat kerja ( sesedap hati secukup rasa mengambil cuti sendiri! )....Tiba tiba aku malas berkelana nak carik kerja, Maksud aku kerja yang boleh mendatangkan duit segera, untuk tampung nafsu makan dan tampung hutang yang dah berbunga harum.



Apa yang aku buat dalam satu minggu ni...Bikin Komik sesuka hati aku, 

makin lama aku buat, makin negative aku punya otak berfikir...'Ini pasti kene reject...' bisik hati kecil aku...Ini lah masalahnya berkelana mcm lone renjer, senang di serang Iblis!

Aura negative mula menjelajah segenap hidup, ah lagi pon badan aku dah mula sengal sengal...

Cis! Sial aku bukan muda lagi... lagi berapa tahun aku dah jadi vateran mana lagi aku nak kejar aspirasi remaja ,Y gen kepejadah lagi tu....

Terfikir sejenak Micheal Owen yang masih terhegeh hegeh menjadi pemain England dan mengenapkan rekod sebagai penjaring terbanyak England...ataupun seperti Gerrad yang memasang impian memenangi EPL pertamanya atau yang terakhirnya............Aku terasa dalam situasi yang sama...

Buat kopi kejap layan dikala hujan renyai renyai.....Tak menambah inspirasi lagi... makin pening kepala aku menelan air kafein lagi adalah!

baru teringat badan aku sengal tadi....

mintak orang rumah tolong picitkan....Ya dengan ikhlas nya beliau memicit sambil berbisik manje ...

"Berapa tahun nak siap lagi komik ni  bannngggg....? "


Aku termenung panjang............................




Baiklah start minggu depan I dah ada job mau bikin...You jgn risau ehhhh

kata aku


sambil meneruskan kerja suka suka aku buat menghabiskan minggu ini penuh berhemah











0 comments: